We’ve noticed you might be viewing our website from a different location. Visit your regional site for more relevant information and pricing.

Koronawirus (COVID-19) Update

 

Date: 31/03/20

At Resort Leaders, we know that the unprecedented global situation we all face is challenging every aspect of our day-to-day lives.

As a travel-based company, while it’s difficult for us to witness the world on lockdown, with social distancing and travel bans commonplace, we firmly believe in the measures being taken to ensure the safety and wellbeing of individuals, families and communities.

At this point, we wanted to take the time to update you on what is happening behind the scenes at Resort Leaders and Smaller Earth:

  • The Exchange Visitor Program, the visa on which the Resort Leaders program operates, is suspended until May 11th. All departure dates prior to this have been rearranged to later dates.
  • Our team, who are working remotely from their homes all across the globe, are continuing to work diligently alongside our American visa sponsors and partners to prepare for the upcoming summer. Our goal of providing a life changing summer experience has not changed, and our partners remain excited to welcome international staff.
  • Your start dates, travel arrangements, visa appointments and length of time at the resort, may change over the coming days and weeks as we navigate our way through this unprecedented situation. With this we ask that you continue to remain as positive, open and flexible as possible.
  • Due to the coronavirus outbreak we are operating with reduced levels of staff. This is having an impact on communication response times and capacity. We ask that anyone who is not due to travel in the near future help us by waiting for us to contact them first. Where possible please use our online help section and coronavirus FAQs (see below).
  • Our utmost priority is the safety of our participants, staff, and partners, and we will only facilitate travel if it is safe to do so. We are following the advice and information from the U.S Department of State, local government authorities, and our partner visa sponsors and partners.
  • As a precautionary measure, we are working on alternative plans for the unlikely instance that it is not safe for the program to go ahead. Further information will be released in the near future. As of now (31/03/20) the Resort Leaders program is still going ahead and standard program agreement terms apply.

Most importantly, we would like to thank our participants, partners and staff for their overwhelmingly positive response during these difficult times. We have received many positive messages via phone and email, as well as on our social media pages. Although the near future may be uncertain for us all, we are reminded that positivity, kindness, and cultural exchange are here to stay.


Date: 25/03/20

Wszyscy zastanawiamy się kiedy zakończy się trwająca pandemia. Podczas gdy pozytywne wiadomości z Chin mieszają się z niepokojącymi relacjami z południa Europy, najlepszym, co możemy zrobić dla siebie samych jest nie popadanie w panikę i zdroworozsądkowe spojrzenie na niepewną rzeczywistość wokół.

Działania rządowe, które wiążą się z nakazem pozostania w domach, przyjmujemy ze zrozumieniem wierząc, że pomogą one w powstrzymaniu pandemii. Uczelnie i szkoły zamknięte są od 10 dni zaś większość firm działa w systemie pracy zdalnej.

Biuro Camp Leaders w Polsce działa dla Was nieprzerwanie: na bieżąco odpowiadamy na maile oraz odbieramy telefony, z tą tylko różnicą, że każdy z nas robi to z domu. Skupiamy się głównie na przygotowaniu aplikacji uczestników do uzyskania numeru SEVIS, tak aby w połowie maja rozpocząć procedury wizowe.

Szkolenia przedwyjazdowe planujemy w systemie online.

Pracujemy też nad przygotowaniem alternatywnych scenariuszy w przypadku gdyby wyjazdy nie mogły się odbyć ze względu na całkowite zawieszenie programu przez Departament Stanu bądź w przypadku, gdyby zobowiązania na uczelni nie pozwoliły uczestnikowi na wyjazd.

Wciąż jednakdziałamy w silnym przekonaniu i wierze, że program odbędzie się zgodnie z planem i każdy z nas będzie mógł spełnić swoje wakacyjne marzenie bez przeszkód.

Date: 17/03/20

Based on the current situation of the coronavirus (COVID-19), Resort Leaders have made the decision to pause all new applications for summer 2020 effective immediately. Any applications started before 17th March will be unaffected and can continue forward as normal. All new applications from 17th March 2020 will be deferred until further notice.

This decision has been made to allow us to provide our current applicants with the high standard of customer care and service we pride ourselves on.

Our partner resorts are continuing to operate and are excited to welcome Resort Leaders participants this summer, and as ever, we’re excited to support you on your summer of a lifetime.

The Resort Leaders team will be reaching out directly to every applicant over the coming days and weeks, to ensure that you are supported through this challenging global situation.

Date: 13/03/20

On March 13th the US Department of State announced the temporary pause of international exchange programs due to COVID-19. The Bureau of Educational and Cultural Affairs (ECA) will temporarily pause all ECA funded programs. This has also been extended to privately funded programs which includes the Exchange Visitor Program, the visa on which the Camp Leaders program operates. This temporary pause is expected to last 60 days.

At Camp Leaders we will continue to work towards our May and June departures and expect there to be limited impact on travel to camp.

If you have a departure date that falls before May 11th 2020 our team will be directly in touch with you.

If you are not due to travel on or before May 11th we recommend that you wait before contacting us with coronavirus related queries to ensure we have the latest information available for your travel.

Aktualizacja: 13/03/2020

Wszyscy jesteśmy świadkami dynamicznie zmieniającej się sytuacji związanej z koronawirusem. Jest ona dla nas wszystkich potężnym wyzwaniem i zjawiskiem, które wpływa na nasze codzienne życie. Wszyscy podporządkowujemy się regulacjom związanym z walką z rozprzestrzenianiem się wirusa w Europie.

Obecna sytuacja stawia przed nami nowe wyzwania, jednak doświadczenie ubiegłych lat nauczyło nas wiele o zmieniającym się otoczeniu: H1N1, świńska grypa, SARS, anomalie klimatyczne, w tym wielkie huragany, erupcje wulkanów na Islandii, zmieniające się regulacje wizowe czy też strajki linii lotniczych. Przez ostatnie 12 lat członkowie zespołu Camp Leaders w Polsce ciężko pracowali, aby zapewnić swoim Uczestnikom bezpieczne i przyjemne wakacje, nie ulegnie to zmianie i teraz.

Na chwilę obecną skupiamy się na bieżącym procesowaniu uczestników. Ani z Departamentu Stanu ani od amerykańskich pracodawców nie mamy informacji, aby program summer work and travel 2020 był zagrożony.

Natomiast w interesie nas wszystkich jest, aby pandemia w miarę szybko się skończyła, w związku z tym ze zrozumieniem przyjmujemy decyzję administracji amerykańskiej o zawieszeniu lotów do Stanów, konsulaty w Warszawie i Krakowie stosując się do rozporządzenia władz polskich o wprowadzeniu stanu zagrożenia epidemiologicznego również zawiesiły rozmowy grupowe w trosce o bezpieczeństwo osób ubiegających się o wizę.

Dbając o zdrowie naszych pracowników, biuro Camp Leaders w Polsce od poniedziałku (16 marca) będzie zamknięte dla osób z zewnątrz na dwa tygodnie, będziemy pracować zdalnie z domów w godzinach pracy biura - 9:00 - 17:00.

Obecna sytuacja jest tak bardzo dynamiczna, iż trudno nam odpowiadać na pytania hipotetyczne, procesujemy uczestników w dobrej wierze mając nadzieję, iż fala epidemii minie w przeciągu miesiąca. Na chwilę obecną nie dokonujemy zakupów biletów lotniczych, skupiamy się na procesowaniu aplikacji i uzyskiwaniu pozwoleń na pracę. Kwestia zwrotów opłat za program zostanie poruszona w momencie, gdyby program summer work and travel został całkowicie odwołany przez Departament Stanu.

Jest to jeden z przełomowych momentów dla naszej generacji, dlatego też prosimy o powstrzymanie się z sianiem paniki w mediach społecznościowych i poważnego zastosowania się do zaleceń takich jak pozostanie w domu i unikanie osób spoza rodziny. Te działania pomogą powstrzymać nam rozprzestrzenianie się wirusa i przybliżą nas do sukcesu w opanowaniu pandemii.


Date: 09/03/20

Resort Leaders na bieżąco monitoruje sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa na świece. Śledzimy aktualizacje zarówno z WHO jak i z amerykańskiego Departamentu Zdrowia Publicznego oraz z polskiego Ministerstwa Zdrowia.

Na chwilę obecną kontynujemy procesowanie uczestników do udziału w programie w sezonie 2020, nie wprowadzamy żadnych zmian w Programie. Zarówno resorty oraz sponsorzy wizowi oczekują na przyjazd studentów z Polski. Rekrutacja na wyjazdy wciąż trwa a konsulaty w Krakowie i Warszawie na bieżąco wydają wizy naszym uczestnikom. Wyjazdy w sezonie 2020 nie są zagrożone.

Najczęściej zadawane pytania:

Czy wciąż mogę zarejestrować się na wyjazd w te wakacje?

Tak, wciąż przyjmujemy zgłoszenia na wakacje 2020.

Czy z powodu koronawirusa mogę wycofać się z programu?

Rezygnacja z programu jest możliwa na każdym etapie, natomiast wiąże się ona z kosztami opisanymi w Umowie Uczestnictwa w Programie.

Jakie środki ostrożności doradzacie?

Odradzamy podróżowanie do regionów, w których występuje wysoka liczba zarażeń tj. Chiny, Włochy oraz Korea Południowa. Zalecamy również przestrzegać zaleceń związanych z nierozprzestrzenianiem się wirusa.

Czy ubezpieczenie pokryje koszty z ewentualnym leczeniem koronawirusa w USA?

Tak, ubezpieczenie medyczne pokryje koszty leczenia, jeśli będzie taka konieczność.